24-hodinový dispečing

Ako zachrániť DPF filter, aby ste ho nemuseli meniť?

22. august 2019|Ing. Peter Sirotňák

Dieselové motory majú viacero problémov, ktoré vás bežným jazdením skôr či neskôr dobehnú. Veľkým strašiakom je práve filter pevných častí, ktorý zachytáva všetky nečistoty z motora a vďaka nemu sa znižujú emisie vypúšťané priamo do ovzdušia. Výmena alebo repas tohoto filtra sa pohybujú od 1 000 € vyššie. Môžete sa tomu však vyhnúť.

čistenie dpf filtra

Pevné častice vo filtri, respektíve usadeniny, sa spaľujú pri 500 stupňoch. Regenerácia filtra je väčšinou automatická a toto vypaľovanie prebieha pri stredných a vysokých otáčkach motora počas jazdy. Problém nastáva pri jazde v meste, zápchach a jazdení na „ľahkú nohu“. Vtedy sa tieto častice nespaľujú a neustále sa hromadia. Väčšinou filter pevných častí vydrží okolo 200 000 kilometrov a potom sa zvykne upchať. Vtedy je jeho záchrana iba repas v lepšom prípade a náhrada dielu v tom horšom.

Mnoho ľudí si myslí, že jazdou vo vysokých otáčkach vypália všetok tento „bordel“. Nie je to ale pravda, nakoľko tento proces by mal prebiehať pri každej jazde a nie iba pri občasnej. Ideálne prebieha toto vypaľovanie na diaľnici a pri rýchlejšom rozbiehaní. Bežnou jazdou však nie je možné zbaviť sa všetkých nečistôt.

Výrobcovia vozidiel s týmto rátajú a samotná kapacita je dosť vysoká na to, aby sa DPF filter dožil pomerne vysokého počtu kilometrov. Potom ale „potajme“ príde tento problém a auto začne robiť problémy, ktorých riešenie je v konečnom dôsledku nákladné.

Dnes už však existuje riešenie tohto problému, ktorým je priame čistenie. Existujú aj domáce čistenia vodou, ktoré sú však nespoľahlivé a môže prísť k poruche. Lepším riešením je čistenie celého výfukového systému vodíkom, ktoré hĺbkovo vyčistí nečistoty nielen v DPF filtri, ale aj v ERG a celej sústave až po trysku.

Čistenie vodíkom alebo dekarbonizácia motora je pomerne nenákladné očistenie, na základe ktorého sa rapídne zvýši životnosť všetkých častí, ktoré trpia usadeninami z nespáleného paliva. Dokonca je to záležitosť, ktorá sa robí na počkanie. Väčšinou trvá jednu hodinu, v horších prípadoch a pri starších vozidlách, kde sú usadeniny masívne, je to o niečo dlhšie.

Ak vám nie sú čistota motora a životnosť jednotlivých dielov ukradnuté, objednajte sa na čistenie vodíkom každých 40 000 km. Tento optimálny interval vám zaručí dokonalé vyčistenie systému.

V prípade záujmu si môžete pozrieť detailnejšie informácie o čistení, prípadne nás kontaktujte.