24-hodinový dispečing

430 koňové SUV Maserati Levante

3. marec 2016|Ing. Peter Sirotňák

Autosalón v Ženeve je pre Maserati výnimočný. Automobilka na ňom uviedla svoje prvé SUV s názvom Levante. V pondelok pritom Maserati rovno spustilo sériovú výrobu v závode Mirafiori v Turíne v Taliansku.

Levante v sebe spája dizajn súčasných modelov značky s vyššou stavbou typickou pre modely schopné odolávať aj jemnejšiemu terénu. Maserati sa podarilo vytvoriť SUV s vyváženým dizajnom. Predná maska objasňuje, že ide o ostré Maserati, avšak zvyšok auta by ste takmer mohli prisúdiť akémukoľvek výrobcovi. Možnože je Levante až príliš konzervatívne na Maserati.

Viac než príjemný ale ničím nevyčinievajúci dizajn auta môže zaujať ponuka jazdný zážitok súvisiaci nielen s ponukou motorizácii. Je celkom zreteľné do akých vôd Levante vpláva – zabojuje proti SUV značiek ako Porsche, Mercedes, či BMW.

Azda preto Podkapotou Levante nenájdete nič iné, len prepĺňané šesťvalce. Dva benzínové a jeden naftový trojliter sú presne tým, čo zákazníci od takéhoto auta chcú.

Základný benzínový trojlitrový šesťvalec do V s uhlom natočenia valcov 60° ponúka maximálny výkon 350 koní a 500 Nm, vďaka čomu vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za rovných 6 sekúnd a maximálna rýchlosť je 251 km/h. Priemerná kombinovaná spotreba má byť na úrovni 10,7 litra.

Silnejšia verzia označená ako Levante S ponúkne opäť benzínový šesťvalec V6 s výkonom zvýšeným na 430 koní a s krútiacim momentom cca 550 Nm. To urýchli šprint na 100 km/h o 8 stotín sekundy a zvýši maximálnu rýchlosť na 264 km/h. Kombinovanú spotrebu výrobca uvádza na 10,9 litra.

Naftovú ponuku zastupuje bi-turbo 3,0 V6 s maximálnym výkonom 275 koní a max. krútiacim momentom 600 Nm. Naftové Levante šprintuje z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 230 km/h. Priemerná spotreba je 7,2 litra.

O prenos sily motora na kolesá sa stará 8-stupňová automatická prevodovka. Všetky tri verzie sú obdarené pohonom 4x4, ktorý Maserati nazýva Q4. Automobil dokáže v prípade potreby rozdeľovať krútiaci moment v pomere 50:50. O komfort skrížený so športovými vlastnosťami sa stará prepracované zavesenie kolies (vzadu multilink) spolu s jazdnými režimami, nastaviteľnými tlmičmi a vzduchovým pružením, vďaka čomu má Levante 5 predvolených nastavení svetlej výšky a tuhosti podvozku v závislosti od požiadaviek vodiča a situácie, plus jeden režim pre parkovanie.

Levante má na palube štandardné asistenčné systémy ako automatické brzdenie, adaptívny tempomat, výstrahu pred opustením jazdného pruhu, kontrolu mŕtveho uhla, či výstrahu pred nárazom.